A vállalkozásában végzett javító- és karbantartó tevékenység nyilvántartásában az infoMátrix® szerviz modul segíti a felhasználót.
A modulban nyilvántartható az egy javításhoz kapcsolódó anyagfelhasználás, munkaidő-ráfordítás és alvállalkozói teljesítés. Itt kalkulálható a javítás költségeit viselők számára a költségek tervezete és kezdeményezhető ezek pénzügyi modulon belüli számlázása. Itt elemezhető később a megtermelt érték aprólékos bontásban, tekinthető meg a javítások története.
A modul támogatása kiterjed a javítás megkezdése előtti tervezési szakaszra. Felderíthetők a rendszeres karbantartások közelgő esetei, a gyártói visszahívások alanyai. A javítás tartalmának gyors, pontos költségbecslését javítási csomagokkal lehet előkészíteni. A becslésről árajánlat bocsájtható ki, melynek tartalma átvezethető egészen a számláig. A szerelői kapacitások előjegyzési naptár vezetésével tervezhetők.
A javítás megrendelésekor az átvétel körülményeinek rögzítését mobil eszközön használható felülettel segíti a modul. A megrendelést befolyásoló tényezőkre automatikus riasztások figyelmeztetnek.
A raktári modullal integráltan történik meg a hiányzó alkatrészek megrendelése, a bevételezett alkatrészek készleten történő lekötése, a felhasznált alkatrészek nyilvántartása, árazása. A szerelők munkavégzése vonalkódvezérelt bélyegző funkcióval naplózható, az általuk megtermelt érték gyári vagy saját normakönyvek alapján meghatározható. Az alvállalkozónak kiadott munkák állapota, továbbhárítása itt követhető nyomon.
A felmerült költségeket meg lehet osztani több költségviselő között. Ezek a megrendelőn kívül lehetnek a javított eszköz gyártói a garanciális kötelezettségük révén, vállalkozásunk egyes üzletágai vagy akár további számlás vevők. A modul minden költségviselő számára az egyedileg szabályozható áron és kedvezményekkel számítja ki az őt terhelő hányadot.
A biztosítási szerződés alapján rendezett töréskárok javítását külön funkciókkal támogatja a modul. A javítás megkezdése előtti időszakban a szükséges engedélyek, szemlék, korlátozások állapota nyilvántartható. Az árak, kedvezmények mértéke biztosító társaságtól függő lehet. A kár megosztásának kiszámításával és feltüntetésével a károsulttal és a biztosítóval szembeni ügyintézést egyszerűsíti a modul.
A modul bővíthető a gyártók előírásai szerinti adatszolgáltató funkciókkal, ügyviteli szabályokkal.
A javító tevékenységgel megtermelt érték számos szempont szerint elemezhető. Rendelkezésre állnak a számvitel, a bérszámfejtés vagy a kontrolling számára szükséges analitikus kimutatások.
A közelgő javítások felderítése az eszközökhöz köthető határidők, futásteljesítmény határok létrehozásán alapul. Több korlát is köthető egy eszközhöz, ezek lehetnek idő- vagy futásteljesítmény alapúak. Kigyűjthetők azok az eszközök, melyeknek valamelyik esedékessége közeleg. Az eszközök tulajdonosainak tömeges értesítése gépesíthető.
A gyártói visszahívások tartalma az érintett eszközök listájával együtt rögzíthető. Előjegyzéskor vagy megrendeléskor automatikus riasztást kap a kezelő az eszköz érintettségéről. A végrehajtott kényszerjavítások naplózhatók, a gyártó számára listázhatók.
Az javítást megelőzően a javítás költségeiről részletes árajánlat készíthető. Az árajánlat összeállításával kapcsolatos, a szerelő, a raktáros és a munkafelvevő együttműködését igénylő közös munkát szervező funkciókkal támogatja a modul. Az ajánlat tartalmazhat alternatív javítási megoldásokat, eltérő költségekkel. Egy, a raktárban korábban összeállított ajánlat felhasználható szerviz ajánlat közben. Az ajánlat tartalmának összeállítását alkatrész- és normatételekből összeállítható csomagok teszik hatékonyabbá. Ezek a csomagok lehetnek szabott- vagy listárasak és függhetnek az eszköz típusától. Az ajánlat tartalma átemelhető megrendelésbe, ahonnan eljut majd a számláig - biztosítva ezzel a kiajánlott ár tartását.
A javítás időpontjának tervezése a kapacitások előjegyzésének vezetésén alapul. Tervezhető a munkafelvevők, a szerelők, közösen használt célszerszámok, csere-eszközök kapacitása. Egy előjegyzés több kapacitást is leköthet, tetszőleges időtartományban. A naptárban látható a szerelők valós munkavégzése és a tervek közötti eltérés, ezzel a konfliktushelyzetek felismerhetők és időben kezelhetők. A naptár tartalma egyénileg testreszabható, hogy a kezelő leszűkíthesse a rá bízott kapacitásokra.
A megrendelés tartalmának rögzítése kezdődhet mobilon, az eszköz mellett. Ekkor azonosítható az eszköz és a megrendelő, rögzíthető az eszköz állapota, tartalma és az elvégzendő munkák. A rögzített adatok alapján a megrendelés létrehozása az asztali gép mellett fejezhető be. Megrendeléskor az eszköz, a megrendelő és a költségviselés jellege alapján automatikus riasztások figyelmeztetik a munkafelvevőt, ha a megrendelés elfogadását vagy annak tartalmát befolyásoló körülmény áll fenn.
A megrendelés létrejöhet úgy is, hogy az eszköz nem kerül átvételre. Ez a tény megfelelően dokumentálható a megrendelésen és az eszköz későbbi átadás-átvétele külön jegyzőkönyvezhető.
A megrendelésen műveletekbe csoportosíthatók az összefüggő javítások. Minden művelethez leírhatók az azzal kapcsolatos költségtételek. Ezek lehetnek alkatrésztételek, normatételek, áthárított szolgáltatások, a javítás idejére cserébe adott eszközök bérleti díjai.
Az alkatrész tételek kezelése a raktári modul integrációjával valósul meg. A megrendelésre felvezetett alkatrész tételek beszerzéséről, készletezéséről, kiírásáról a raktári modul gondoskodik. A szerviz modul azt biztosítja, hogy számlázáskor a műveletekre felvezetett számlázandó alkatrészek egyezzenek meg a raktárból kiírt alkatrészekkel. Az alkatrész tételek létrehozhatók eseménykövető módon is: előzetes rögzítés nélkül, számlázáskor, a raktári kiírások eredménye alapján.
A normatételek kezeléséhez normakönyvek hozhatók létre. Ezeknek a normakönyveknek a tartalma lehet gyártó által diktált vagy szabadon szerkesztett. A gyártói normakönyvek esetében a modul bővíthető adatkapcsolattal, ha a gyártó erre lehetőséget ad. A szabad normakönyvi tételek lehetnek óradíjasak, egységárasak vagy hatóságilag rögzített árúak. A szerelők munkavégzésének valós időigénye naplózható. Ez vezérelhető kézzel vagy vonalkódolvasóval. Egy munkán egyszerre több szerelő is dolgozhat, de egy szerelőnek egyszerre csak egy munkán telhet az ideje. A normázás során a felhalmozott valós időfelhasználás megtekinthető és összevethető a normázott, számlázásra szánt idővel. A normázott idő felosztható több szerelő között, megteremtve az alapot az árbevételfüggő mozgóbér számításoknak.
Az alvállalkozó bevonásával elvégzett javítások nyilvántartását a megbízástól kezdve az áthárításon át az utókalkulációig támogatja a modul. Ha a megbízás az eszköz átadásával jár, az átadás-átvétel jegyzőkönyvezhető. Ha kiépített részegység javítása a megbízás tárgya, a megbízás naplózható. Befejezetlen alvállalkozói tételek esetén a modul megakadályozza a hiányos számlázást. Az alvállalkozó számlájának pénzügyi modulban történő iktatásával a szolgáltatás áthárításának nyeresége tételenként, alvállalkozóként elemezhető.
A javítás idejére biztosított csere eszköz költségét bérleti díjtételként lehet szerepeltetni a műveletben. A kereskedelmi modullal együttműködésben elkülöníthetők a cserékre szánt eszközök, elkészíthetők a bérleti jogviszonyt keletkeztető dokumentumok. Az eszköz leadása nélkül a modul megakadályozza a hiányos számlázást. A leadást követően a bérleti költségek beilleszthetők a műveletbe.
Ha a javítás során fényezés is történik, a modul képes befogadni a festékkeverő gépek jelentését. Ilyen esetben a felhasznált anyagok listája terjedelmes lehet. Van lehetőség ezeket a tételeket csoportosítani és a számlán egyetlen tételként ábrázolni.
A javítás során a felhasznált anyagok egy részének olyan elenyésző javításonként a fogyása, hogy tételes nyilvántartásuk nem gazdaságos. Ezek költségének kiszámlázását automatikusan képzett, számított tételsorral támogatja a modul. A raktári kivételezés azonban szerelőre bontva nyilvántartott. A felmerült tényleges költség és az automatizmussal elért bevétel arányának ellenőrzését elemző funkciókkal támogatja a modul.
A művelethez több költségviselő rendelhető, a költség megosztásának aránya szabályozható. A költségviselőknek lehetnek egyedi áraik, óradíjaik, kedvezményük, amiken az őket terhelő hányad kiszámításra kerül. Egyetlen megrendelésből a műveletek külön vagy összevontan számlázhatók az egyes költségviselőknek, egymástól függetlenül.
Amennyiben a költségviselő vállalkozásunk olyan üzletága, melynek tevékenységét önálló modul segíti, a költségek a terhelt fél jóváhagyása után automatikusan beépülnek a másik modul nyilvántartásába.
A gyártóval mint költségviselővel történő garanciális elszámolást általános, vagy gyártói előírás esetén gyártótól függő funkciókkal támogatja a modul. Az általános ügymenetben nyilvántarthatók a gyártónak még be nem nyújtott, a benyújtott és a jóváhagyott garanciális igénylések. A jóvá nem hagyott garanciális igények átminősíthetők saját költségnek. Gyártói előírások esetén a modul bővíthető az azokból fakadó adatfogadó-, osztályozó- és adatjelentő funkciókkal. Ez kiterjedhet a gyári normakönyv fogadására, alkatrészkereső program kosarának integrációjára, gyári visszahívások fogadására vagy valós idejű ellenőrzésére, gyári csomagok fogadására, osztályozó adatok fogadására, garanciális igény benyújtására, jóváhagyások letöltésére.
Amennyiben a megrendelő igényli, van lehetőség a megrendelések számlázásának elhalasztására és később, egyetlen, összevont számlában történő kiszámlázására.
A töréskárok javítását gyakran hosszadalmas ügyvitel előzi meg, ha biztosítási szerződés alapján történik a költségek rendezése. Az Audatex integrációja révén kézi adatrögzítés nélkül átemelhető a honlapról a kárszámítás tartalma a munkalapra. A modul ebben a kárfelvétel, a pótszemle, a jogalap, a finanszírozói- és ügyfélmeghatalmazás állapotának nyilvántartásával segít. Rögzíthetők a biztosítási szerződés kárelszámolást befolyásoló tényezői, a biztosító által számított avulás alkatrészenként, a javíthatóság határa, a gazdasági totálkár minősítés. A javítás során az árak, óradíjak, kedvezmények nem a károsult, hanem a biztosító társaság személye szerint kerülnek meghatározásra. A javítást követő elszámolást a számlán megjelenített részletezéssel segíti a modul, melyben a károsult és a biztosító által fizetendő összegeket szerepelteti. A modul által előkészített adatok alapján számlázáskor a pénzügyi modul automatikusan szét tudja vezetni külön folyószámlára a károsulttól illetve a biztosítótól várt összegeket.